الرئيسية / أخبار / علي غزلان يتغزل في خطيبته ويحتضنها.. ومتابعون يسخــرون: أتعلم من خطيب منة

علي غزلان يتغزل في خطيبته ويحتضنها.. ومتابعون يسخــرون: أتعلم من خطيب منة

يتصدر الطبيب واليوتيوبر علي غزلان، محركات البحث خلال الفترة الماضية، وتحديدًا عقب إعلان خطبته على فرح شعبان، ملكة جمال مصر 2017، وبعد انفصـاله عن الفنانة منة عرفة، حيث كانت بينهما علاقة عاطفية أعلناها على منصات مواقع التواصل الاجتماعي، وظهرا سويًا في أكثر من مناسبة.

وشارك غزلان، صورة تجمعه بخطيبته فرح شعبان، ملكة جمال مصر 2017، عبر حسابه الرسمي على موقع تبادل الصور والفيديوهات «إنستجرام»، حيث تغزل بها بعدد من الكلمات، وظهر وهو يحتضنها.

ووجه اليوتيوبر علي غزلان، رسالة غزل لخطيبته فرح شعبان، ملكة جمال مصر، قائلًا: «شاء القدر أن يجمعني بكِ فكنتي أجمل أقداري».

لقيت الصورة التي شاركها اليوتيوبر والطبيب علي غزلان، استسحان المتابعين وتفاعل عدد كبير منهم معها، وحصدت آلاف من تسجيلات الإعجاب، ومئات التعليقات وكان من أبرزها: «حلوين أوي، ربنا يخليكوا لبعض، ربنا يحفظكوا، قمرات، بس غزل خطيب منه عرفة أحلى، اتعلم الرومانسية من خطيب منة عرفة، شايفين الحب عامل المنشن بتاع خطيبتو علي نفسو عشان محدش يلمسها بالغلط، عاملة مكان قلبه بيقلد ممثل تركي بيعمل لمراته المنشن على مكان قلبه».


يذكر ان تعرضت فرح شعبان، مؤخرًا لحالة من الهــــجـ ـو م الكبيرة، عقب نشرها مقاطع مصورة عبر خاصية «ستوري»، وهي تمزح مع خطيبها، خلال وجودهما في دبي.

وظهرت فرح شعبان وهي في نوبة ضحك وتتحدث في نفس الوقت، ما أثـــر على مخارج الحروف، قائلة: «أنا مجنـ ـونة وعاوزة الناس تشوف إني مجنــ ــونة».

وسرعان ما نشر رواد مواقع التواصل الاجتماعي، بنشر المقاطع المصورة والتعليق عليها، بين الانتـ ـقـ ـاد والسـ ـخـ ـرية منها بشكل كبير.

وعلق أحدهم: «من حقي أعرف إيه ده وبتتكلم كدة ليه»، وأضاف آخر: «يعني إيه مجـ ـنو نة وإيه ده»، وقال ثالث: «ده أكيد فيروس».

وكان علي غزلان قد نشر مؤخرا مجموعة صور من خطوبته على فرح شعبان، على حسابه بموقع “انستجرام”، وعلق قائلا: ” ‏رُبّ قــدرٍ يُساق إليّنا خيرٌ من ألفِ حُـــلم.. كل انسان ليه ٢٤ قيراط ف حياته و انا ربنا رزقني بيهم كلهم فيكي”.

وأضاف: “من يوم ما شــــوفتك ما شـــوفتش غيرك.. كأن حياتي بدأت من النقطة دي .. كل حاجة فيا اتغــــيرت .. ابتديت أشــــوف كل حاجة بشكل مخـــــتلف .. إبتديت أعيش بجد .. حتى النفس اللي بتنفسه بقى ليه طعم تاني .. ازاي ده حصل و إمتى وليه ؟! .. معــــنديش تفسير غير اني ” بحبك ” بحبك كأني كنت تايه وفجأه وصلت”.

وتابع: “أول ما قابلتك حسيت اني أخيراً في المكان المناسب .. كنت بدور على الحب طول السنين اللي فاتت و لما قابلتك اكتشفت اني كنت بدور عليكي انتي كنت فاكر اني متـــــأخر.. بس معاكي اكتشفت ان كل حاجة بتيجي في وقتها .. وان المعـــــجزة اللي عشت بطلبها من ربنا عشان تغـ ـــير حياتي كانت (انتي)”.

 

شاهد أيضاً

مؤسسة ماستركارد ومبادرة إنقاذ الأرواح تسلمان أكثر من 1.8 مليون جرعة من لقاح جونسون آند جونسون لمصر

أعلنت مؤسسة ماستركارد ومراكز أفريقيا لمكافحة الأمراض والوقاية منها (Africa CDC) عن اشتراكهما في شراء …

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *