الرئيسية / فنون / أول ظهور لشيرين عبدالوهاب مع زوجها حسام حبيب بعد أزمـــة تصريحات والده

أول ظهور لشيرين عبدالوهاب مع زوجها حسام حبيب بعد أزمـــة تصريحات والده

سافرت الفنانة المصرية شيرين عبدالوهاب إلى السعودية، استعددا لإحياء حفلتين الأولى مساء اليوم الخميس في جدة، والذانية يوم 4 سبتمبر بمدينة الدمام.

وقد ظهر مقطع فيديو رصد لحظة وصول شيرين عبدالوهاب إلى السعودية، وكان يرافقها في السيارة زوجها الفنان المصري حسام حبيب، وذلك في أول ظهور لهما معا بعد أزمــــــة تصريحات والده الأخيرة.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Sherineabdelwahab (@sherine.holics)

وقد ظهرت شيرين وهي مرتدية عباءة سوداء وتتحدث مع عدد من المحيطين بسيارتها، والذين التفوا حولها للترحيب بقدومها.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Sherineabdelwahab (@sherine.holics)

وكان أحد أحد المواقع الفنية قد نشر تسجيلا صوتيا منسوبا لوالد الفنان حسام حبيب، زوج الفنانة شيرين عبد الوهاب، اعترف خلاله بمخــ ـطط ابنه للزواج على شيرين وسـ ــرقة أموالها.

والد حسام حبيب قال خلال التسجيل المســ ــرب إن ابنه شخصيته ليست سهلة على الإطــ ــلاق، وإنه يتمتع بالذكاء الكافي الذي يمكنه من تأمين نفسه في حالة انفصـ ـــاله عن شيرين، قائلا: “حسام دماغه ســ ــم وهو ذكي جدا ومـ ــش سهل، فأكيد هو في دماغه حاجة ومأمن نفسه”.

وأكد: “شيرين عملاله توكيل بدليل انه معاه الفيزا بتاعتها وبيقدر يسحب من حسابها وعارف الرقم السري وبير وح يسحب الفلوس اللي هو عايزها”.

وكشف أنه والدة حسام لا تحب زوجته شيرين، حيث قال: “إيمان أم حسام مـ ــش بتحب شيرين، إيمان تنــ ـكة، وعاملة زي المليونير لما يفــ ــلس هي صرفت الفلوس اللي أبوها سابهالها وصرفت فلوس حسام، شيرين عايزة تقولها بتتنـ ـــكي على ايه يا رو ح أمك ده أنا عزماكي وهتسافري على حسابي والفندق على حسابي”.

وكشف انها طلبت الطــ ــلاق منه بسبب خلافاتها مع أمه، قائلا: “حسام قالها مايصــحـــش انتي كده بتطــ ــردي أمي وبتطـ ــردي أختي، قالت له بقولك اية انا مـــش طــ ــايقاهم ولا طــ ــايقاك انت كمان، قالها طيب انا مسافر، قالتله في ستين داهـ ـــية وطــ ــلقني قبل ما تمشي، المهم سافر خــــد امه واخته وجه، لقيت شيرين بتطلبني وبتقولي عايزة أطــ ــلق لو سمحت خليه يطــ ـــلقني، عملنا عليها تمثيلية بقى ان انا جبت المأذون وأنه كتب خلاص الطـــ ـلاق بس انا قولتله استنى شوية لحد بس شيرين ما تهدى عشان لما تاخد القرار تاخده وهي هادية، وكام يوم كده وصـ ــالحناهم على بعض وخلاص”.

وكشف أسباب كــ ــره والدة حسام لشيرين، بقوله: “إيمان مــ ــش بتحبها عشان شيرين بلدي، هي أصلا إيمان جدودها من تركيا ومن النمسا، وحسام تعليمه أجنبي لكن شيرين ماعرفش واخدة آية، دبلوم صنايع ولا مـ ــش دارسة مــ ــش عارف”.

كما كشف عن رغبة حسام في الزواج على شيرين من أجل الإنجاب، قائلا: “نفسي يبقى عندي حفيد، أنا بحب الأطفال جدا بالذات لما يبقى حفيدي، وبعدين نفسي أجيب عيل أنا نفسي أخـ ــلف انا كمان، لية حسام ميتجـ ــوزش بالســـر مثلا، انا فكرت في خطة حلوة أوي، أنا هقوله يجي يتجوز ويخلي مراته عندي، وميقولش لشيرين ويبقى يجي ينام معاها هنا عندي”.

وتابع: “هو ساعات بير وح ينام عند أمه في الرحاب في التجمع، المهم مرات حسام تقـــعد معايا هنا، وحسام يبقى رايــح جاي من غير ما يقول لشيرين.. لما تحمل وتخلف ويبقي عنده عيل فرحان كده بيه عايز يقولها يقولها ميقولهاش هو حر هو مقتنع بكلامي وهو قالها انه هيتجوز عشان عايز يخلف”.

واتهـ ــم شيرين بأنها تسببت في تضـ ـــييع مستقبل حسام، قائلا: “انا شايف إن هي قضت على حسام، يعني من ساعة ما حسام عرفها مش داريان بنفسه، لا نزل أغنية ولا اشترك في فيلم ولا مسلسل، يعني هي سحبت كل وقته وخدت نجوميته وضافتها على نجوميتها هي، هي دا ست عليه وطلعت على حسابه هو”.

وأكد أن شيرين لا يمكنها الإنجاب حاليا وتخضع للعــ ـلاج، حيث قال: “حتى لو مبتخـ ـــلفش، واحدة خلاص عندها 39 سنة وقربت على الـ ٤٠ احتمال الخـــلف عندها ضعيف وهما بقالهم سنتين اهو مخــــلفوش لية، هي سافرت أمريكا بس ما قالوش عملوا ايه في أمريكا، كانت بتعمل رعاية صحية بتعمل تحاليل وبتكشف وبتعمل استشفاء في أمريكا أو بيسموها check up بتطمن على نفسها، وهو عمل كمان فحوصات عشان يشوف نفسه الخلفة كويسة والذكورة وكده، هو طبيعي الحيوانات المنوية مظبوطة وسليمة، وزي الفل، هو يقدر يخـــلف”.

وأضاف: “مـــ ـش عارف هل هو بيحبها بجد فعلا زي ما بيقول كده ولا هو ذكي وعارف إن هي شخصية متقـ ــلبة وممكن في أي وقت تطلب الطــ ـــلاق ، هي شخصية ملـــولة جدا بتمل الدنيا ونفسها وولادها ملـ ــــولة أوي، عندها جـــ ــنون الفنانين ده فاهمة، هو من مصـــ ـلحته يتجوز بنت صغيرة تخـ ــلف له وجميلة وعندها طمـــوح”.

وروى تفاصيل موقف أدى إلى غضب ابنه منه، قائلا: “حصلتلي قبل كده موقف كان ســـخـــيف جدا ، واحدة عملت نفسها من فرنسا وهي أصلا من تونس، واتكلمنا مع بعض واتصورنا وبتاع وراحت خدت سكرين شوت وبعتته لحسام، حسام خــ ــاصمني فيها ست شهور، طبعا هي كانت بستفــ ــزني بكلام عن شيرين، وانا زي الأهـ ـــبل عمال أقول أي كلام انتي عارفة ساعات الواحد بيهيس، وهي بتستـــ ــدرجني لأن هي عايزة تسجل ده وتبعته وتبتـ ــزه يعني”.

وأكمل: “بس شيرين طلعت جــدعة قالتله قولها ده راجل وانشري اللي عايزه تنشريه ولا يهمنا لكن انتي معروف إن انتوا عصـ ـــابات، وكلمتني قالتلي ولا يهمك يا بابا واوعى تزعــ ــل، وحسام فضل 6 أشهر تعـ ــبان وفي السرير مابينــ ـامش وقـ ــرفان ومــ ـش بيرد عليا، قالتله بقولك ايه هو انت بنت انت عامل نفسك زي النسوان كده ليه قوم فوق هو فيه ايه ايه اللي حصل، ما كل الرجالة كده وكل الرجالة بتهيس، وبقت تكلمني وتقولي انت ابونا انت يا بابا أعمل اللي انت عايز تعمله.. اوعى تفتكر إن الكلام اللي سمعته عنك ده زعــ ــلني منك او كده لا ابدا ده عادي يعني وبيحصل انا عارفة انها كانت لحظة ضعف وهي استغــ ــلتها ووقــ ــعتك فيها”.

وردت شيرين عبدالوهاب على التسجيل الصوتي المنسـ ــوب لحسين حبيب، والد زوجها حسام حبيب، والذي كشف فيه عن مخـ ــطط الأخير للزواج عليها والاسـ ــتيلاء على أموالها.

وفي رد غــ ـير متـــوقــ ـع، دافــ ــعت شيرين عن زوجها، مكدة أن هذه الاتهــ ـامات باط ـــلة، ووصفته بأنه “رجل نظيف”، حيث قالت في تسجيلات صوتية نشرتها على حسابها الخاص على موقع “تويتر”: “عاوزه أطمن كل الناس على صحتى أنا كويسة وحسام زوجى إنسان من أنضــ ــف رجالة الدنيا ومتـــربى وبيحبنى أكتر من نفـــ ـسى وميستــ ـهلش منكوا كم القسـ ـــاوة دى عشان أنتوا متعــ ـرفهـ ـــوش”.

الفنانة المصرية أضافت: “هو بنالى شخصيتى ورجـ ـــعلى ثقــ ــتى بنفــ ــسى حسام بيحبنى أنا وبناتى ومن ساعة متجوزنى معمــ ـلش أي حاجة لنفسه، والست حماتى اللى ربــــت راجل عظيم أكيد ست عظيمة وأدعو ليا أنا وحسام بالذرية الصـــ ـالحة وحسام نقــ ـى ونظــ ــيف”.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Ela News (@ela_news)

ونفــ ـت أن تكون “الفيزا” الخاصة بها معه وأنه يتصرف في أموالها كما يشاء، حيث قالت”الفيزا بتاعتى مــ ــش معاه وكل الكلام مــ ــش مظــ ــبوط لأنى كلي كده بتــ ــاعته”.

وتابعت: “زوجى راجل من عيلة وعيلة محترمة أوى ومقـ ـــبلش أن حد يكلم عليه كده ولا هو ولا والدته وحسام راجل مفــ ــيش زيه بقالنا 4 سنوات متجوزين ولو كان عاوز يستـــ ـفيد منى كان عمل أغنية سينجل حتى، وكل الناس بتخــ  ــتلف وبتتخـ ـــانق عادى وحسام بيحبنى وحاسة معاه بالأمان كفــ ــاية أنه طلع من حياتى كل الناس اللى بتستغـ ــلنى وطلع كل الثعابين والحاجات الفـــ ـاسدة”.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Media Star Maker (@mediastarmaker.uk)

وتبــ ـرأ الفنان حسام حبيب من والده حسين حبيب، في أول تعليق للفنان على أزمــ ــة التسجيل المســ ـرب لوالده، والذي تحدث فيه عن مخـــطط حسام لســ ــرقة شيرين والزواج عليها.

حسام حبيب نشر عدة مقاطع فيديو، على حسابه الخاص على موقع “انستجرام”، ظهر فيها برفقة شيرين وابنتها، وعلق قائلا: ” أنا تزوجت شيرين عبد الوهاب وهى أنجح واحدة في الوطن العربى ولا تح ـــتاج لأحد، وبالنسبة لأقرب الناس لينا هما هيفضلوا يعملوا الحاجات المستمرين فيها دى لأن الحنفية اتقــ ــفلت وهؤلاء غــ ــير أسوياء ومـ ــش من حق أي حد إنه يتدخل في العلاقة بينى وبين زوجتى حتى أقرب الناس لى”.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Hossam Habib (@hossamhabib)

وتحدث عن والده، قائلا: “إن هذا الشخص القريب جدا مش أول مرة يأذ ينى وأســ ـف إن بقول عليه هذا الشخص رغم قربه منى، كفــ ــاية وحسبى الله ونعم الوكيل وهذا ليس معناه ضــ ــعف وإذا استمر هذا أنا قادر أجيب حقى بالقانون حتى لو كان قريب منى”.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Hossam Habib (@hossamhabib)

وأكد أن التسجيل ليس مفـ ــبرك، قائلا: “والتسجيل صحيح ويحاول الافــ ــتراء وخـ ــراب البيوت ووللأسف جاب سيرة والدتى رغم إنه الشخص اللى مخــ ـلفنى ومنفــ ــصلين وكانت دائما تدعونى للسؤال عنه وللأسف استد رج لمصـ ـــالح شخصية هو طــ ـرف فيها”.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Hossam Habib (@hossamhabib)

ومن جانبه، اعتـ ــرف حسين حبيب، والد الفنان حسام حبيب أن التسجيل الصوتي المسـ ــرب له ليس مفبـ ــركا، واعتـ ـــذر عما بدر منه، ووصف نفسه بأنه “عجــ ــوز وخــ ــرف بحكم السن”.

والد حسام حبيب كتب، على حسابه الشخصي بموقع “انستجرام”: “انا بشكراالاعلاميه نضــ ــال الأحمديه انها سـ ــاهمت ولو بطريق غير مباشر في عوده الابن الضـ ــال واخيرا نطـ ــق وانا فرحت فرحه اللواء با ابنه لما نطـ ــق في فيلم الداده دودي”.

ووصف ابنه بأنه أصبح من مجــ ــاذيب زوجته شيرين عبدالوهاب ونسـ ــي نفسه، حيث قال: “في لحظه خسـ ــف القمر حسام وانجـ ــزب لشمس النجمه زوجته واصبح من المجـــ ـازيب ســ ــاب مدرسته ورمي كراسته وانشغــ ــل بيها ومشــ ــاكلها واعمالها وذهبت نجوميته مع شمس نجوميتها الساطعه واستســ ــلم في ظل هذه النجوميه والقبـ ــول الالهي وحب الناس الطـ ـــاغي لزوجته في عشــ ــق لم يحدث من أيام ام كلثوم وهيا تستحـــ ـــقه عن جداره واصبح من مجــ ــــازيب شيرين واهتم بعملها ونسـ ـــي عمله”.

وذكر شيرين بوعدها السابق له، بقوله: “بس انا بفكر نجمة مصر والعالم العربي الاولي اللي انا من عشـ ـــاق فنها وعدها ليا قبل جوازهم انها لن تقــ ــبل بنجوميه اقل منها لزوجها وان لم يكن اكتر منها كمان وانتي با اعتــ ــرافك ان الراجل ده اعطي ولم ياخذ طوال ثلاث اعوام ونصف انا بطـ ــالبك بوعدك رجــ ـــعيه لجمهوره مش اكتر وفــ ـــرغيه لعمله وكفــ ــايه عليه اربع سنوات من الغـــ ـــياب وان كنت لا ابرئ حسام من هذا الاخــ ــتفاء لانه مـــــش معني انه مهتم بمشــ ــاكل عمل زوجته ان يهـــــمــ ـل عمله دي حــ ــجه البـــ ــليد الكـ ـــسول”.

واعتــ ــذر عما بدر منه، بقوله: “اما عن نفسي فا اســ ــف لكل ما بدر مني وماينفــ ــعش واحد في ماكنتي ولاسني ينقـــ ــاد لالعاب السيده نضال وهوايتها في تدبــ ـــير المؤمرات علي العموم، المسامح كريم وبقولها ان مجــ ــرد النشر بدون موافقه الشخص جـــ ــريمه من جــ ــرائم الانترنت وتصل عقـــ ـوبتها في مصر لثلاث سنوات سجــ ــن بس انا ها اشتــ ــكيكي في محكمه حسبي الله ونعم الوكيل وافـــ ـوض امرى الي الله”.

وأضاف: “لاني اتعودت لما باخـ ــد حقي با ايدي ربنا بيديــ ــني علي قد ايدي ولما بفــ ـــوضه بيـــديني علي قد ايده هوة والمره الجايه مــ ــش عايزينك تتعــ ــبي نفسك وتقــ ــعدي سته اشهر في الاعداد انتي بس قوليلي واي خـ ـــدمه واي فــ ـــضائح”.

واختتم كلامه، بقوله: “واخيرا انا لكل هذه الضــ ـــجه وكل هذه الا لام التي سبتتها لاقــ ــرب الناس ليا بسبب عجــ ــوز خــ ــرف بحـ ــكم السن”.

حسام حبيب وجه رسالة مؤثـ ــرة لوالده، بعدما اعترف بخطأه ووصف نفسه بأنه “عجـ ــوز خــ ــرف بحكم السن”.

حسام حبيب نشر صورة لوالده، على حسابه الخاص على موقع “انستجرام”، وقال في رسالته له: “وأنا ما اقبــ ـلش ابدا انك تقول على نفسك عجــ ــوز خــ ــرف بحـ ــكم السن”.

وأضاف: “لاني زي ما بغـ ــير على بيتي و مراتي برده غصــ ــب عني بغيـ ـــر على أبويا مهـــما ازتــ ــني ومهـــما عملت لانك عارف اني عمـ ـــر ماهـ ــمني رأى حد فيا يهـــ ـمني بس رضا ربنا عني و انا هاعمل زي ربنا سبحانه و تعالى امـــرني ( وَاخْفِــ ــضْ لَهُمَا جَنَاحَ الذُّ لِّ مِنَ الرَّحْـ ــمَةِ وَقُل رَّبِّ ارْحَـ ــمْهُمَا كَمَا رَبَّيَـــانِي صَغِيرًا )”.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Hossam Habib (@hossamhabib)

والد حسام رد عليه بقوله: “ربنا يعـ ــزك ونفسي اشــ ــوفك احسن واحد وزوجتك المحـ ــتـرمه فخـــر لمصر والعرب نجمتنا الأولي اللي شـ ــرفت عيلتنا وزرعت الحب ليك حق تحبها وتعشـ ـــق تراب رجلها زي ما قالت عليك اخـــر الرجال المحــــترمه هيا كمان محــــترمه جدا سيده الغناء العربي”.

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *