الرئيسية / فن / كريم فهمي: معنديش مشكــ لة لو مراتي قالتلي على أى راجل شكله حلو.. ومافيش راجل عينه مش زايغة

كريم فهمي: معنديش مشكــ لة لو مراتي قالتلي على أى راجل شكله حلو.. ومافيش راجل عينه مش زايغة

يعد الفنان كريم فهمي أحد أهم نجوم جيله منذ سنوات، وله العديد من الأفلام والمسلسلات التي تركت انطباعا جيداً لدي المشاهدين، وجعلت منه نجم شباك يتهافت عليه المنتجين للإستعانة به في أفلامهم

تحدث الفنان كريم فهمي، عن علاقته بزوجته، وتناول دور الغــ يرة في حياتهم الزوجية، والذي أكد أنه لا يوجد رجل عينه مش زايغة على حد قوله.

وقال كريم فهمي، خلال حواره مع الإعلامية أسما إبراهيم، في برنامج حبر سري المذاع عبر شاش قناة القاهرة والناس: مافيش راجل عينه مش زايغة

الفكرة كلها إزاي هتقدر تحترم اللي أنت بتحبها، وعلى قد حبك ليها أنت مش هتبص برا، لو لقيت واحدة حلوة بهزر مع مراتي وأقولها.. زي ما أنا صريح على الهواء أنا بهزر معاها والموضوع لا يتخطى هذا الإطار.

وتابع: في رجالة بيبقوا متجوزين ملكات جمال وبيبصوا برا وحاجة صـ عبة، أنا بقولك الرجالة تركبيتهم السيكولوجية غــ ريبة

الرجالة بجد غراب جدا، الفكرة كلها في تربيتك واحترامك لمراتك، أنا بالنسبة ليا لو هبص على واحدة هتبقى هي قاعدة جمبي وبقولها عليها.

ورد على سؤال الإعلامية أسما إبراهيم، إذا ما كان سيقبل أن تقول له زوجته أنه يوجد رجل وسيم مر بجانبهم، فقال: أنا واحد من الناس بقول إن أحمد عز شكله حلو جدا

وإيه المشـ كلة لو مراتي قالت كده؟.. هو مش شكله حلو؟.. هل غلــ ط إن نقول إن واحد شكله حلو؟ مراتي شخصيتها قوية جدا وبتقول أي حاجة هي عايزة تقولها ولولا وجودها وحبي ليها كان زماني مبــ هدل الدنيا.

علق الفنان كريم فهمي على الهـــ جوم الشـــديد الذي تعـــرضت له النجمة منى زكي، بسبب فيلمها الأخير “أصحاب ولا أعز”.


كريم فهمي قال، خلال استضافته في برنامج “حبر سري” على قناة “القاهرة والناس”: “في أفلام أجرأ من كده بكتير اتعرضت وفيها مشاهد صريحة سواء زمان أو دلوقتي”.

وعبر عن تعجبه من الهـــجوم على هذا الفيلم، بقوله: “معـــرفش إيه السبب إن يحصل كده، الفيلم عجبني، وأنا واحد من الناس اللي بموت في حاجة اسمها منى زكي، لكن احنا مش أصدقاء وأعرفها معرفة سطحية هي وزوجها الفنان أحمد حلمي، بس أنا واحد من الناس اللي بتمنى اشتغل مع منى زكي، ومش ده سبب دفــاعي عنها”.

وأضاف: “دافــعت عنها لإني شايف إن الفيلم كويس وهي عملت دورها بشكل كويس ومعمــلتش حاجة خارجة، في أفلام أكتر من كده بكتير مش عايز أجيب سيرتها”.

وألــمح إلى أنه يتوقع أن يكون الهجـــ وم على هذا الفيلم من قبل لجان إلكترونية، حيث أنه تعرض لمثل ذلك من قبل عند عرض فيلمه “ديدو”.

الهجــ وم على منى زكي بسبب “أصحاب ولا أعز”

يذكر أن فيلم أصحاب ولا أعز قد أثار جدلا كبيرا لما يتضمنه من مواضيع ومشاهد صـ دمت من اعتبرها “مخالفة لقيم المجتمع” وأسعدت من رآها كشفا لـ”واقع عادة ما نريده مخـ فيا”. وتعرضت منى زكي، وهي من أبطال العمل، لهــ جوم شرس على خلفية مشهد لها في الفيلم توقع البعض أنها نفذته بشكل حقيقي.

البعض تعامل مع دور منى زكي في فيلم أصحاب ولا أعز بشكل شخصي، ليشن هــ جوم حاد عليها وعلى زوجها في التعليقات، والتي شهدت إساءات بالجملة عبر حساب النجم أحمد حلمي.

شاهد أيضاً

تفاصيل فوز فيلم “العُرس في برلين” بمنحة خدمات تسويقية في مهرجان طرابلس للأفلام

فاز مشروع الفيلم القصير العُرس في برلين للمخرجة فرح أبو خروب، بجائزةMAD Solutions التي تقدمها …

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *