الرئيسية / أخبار / بعد انتقـــادات صورتها بالمايوه.. وفاء عامر تدعم عارفة عبدالرسول بهذا التعليق

بعد انتقـــادات صورتها بالمايوه.. وفاء عامر تدعم عارفة عبدالرسول بهذا التعليق

تعرضت الفنانة المصرية عارفة عبدالرسول لانتقــادات كثيرة من جمهورها بعد نشرها صورة حديثة لها في البحر، ظهرت فيها وهي مرتدية المايوه، وعلقت قائلة: “لقيت الطبطبة”.

الفنانة وفاء عامر عبرت عن دعمها لعارفة عبدالرسول، بأن قامت بإعادة نشر صورتها على حسابها الخاص على موقع “الفيس بوك”، وعبرت عن حبها الشديد لها.

وفاء أرفقت الصورة بتعليق قالت فيه: “عسل لو اعرف انها في الساحل كنت اكلتها احلي محشي و بط .. بحبك يا عارفة و انت مش عارفة”.

وكانت عارفة عبدالرسول قد خرجت مؤخرا عن صمتها، لترد على منتقـــديها، حيث قالت في تسجيل صوتي في برنامج “et بالعربي”: “ببساطة انا اسكندرانية وطول عمرنا بنبلبس مايوه وبننزل البحر وعارفين ان البحر يعني مايوه، وكنا بننــتقد الناس اللي بتنزل في اسكندرية بالجلابية والبنطلون”.

وتابعت: “احنا جزء من حياتنا المايوه كاسكندرانية، والصورة مفيهاش حاجة، استغربت من الناس اللي طالعة تقول لابسة بكيني ربنا يهديهم ويهديني”.

الفنانة المصرية أضافت:”كل اللي انا عايزاه من الناس ان كل واحد يبص في ورقته محدش ليه دعوة بالتاني خليلك يا عم الجنة، لما كلكم هتدخلوا الجنة مين هيدخل النـــار، سيبوني أنا أدخل النـــار”.

شاهد أيضاً

«سك العملة» تُشارك بجناح متميز في معرض القاهرة الدولي للكتاب

تُشارك مصلحة «الخزانة العامة وسك العملة»، برعاية الدكتور محمد معيط وزير المالية، في معرض القاهرة …