سي نيوز

الأخبار أينما كنت

فن

نجوى فؤاد: رأس مال الراقصة جســـدها.. وإلقاء الأمــوال عليها إهـــانة كبيرة لها

كشفت الفنانة المصرية نجوى فؤاد، سمات الراقصة الناجحة من وجهة نظرها مؤكدة أن الممارسة تعلمها الكثير وأن الراقصة رأس مالها جسدها مع موهبتها.

وأضافت خلال لقائها في برنامج “ضرب نار”، مع الإعلامية داليا فؤاد، والمذاع عبر فضائية “القاهرة والناس”: “لو حابة وعاشقة يبقى مخــها بيشتغل لازم أحب الحاجة عشان أفكر فيها، لازم تبقي حابة شغلانتها وليـــونة جسمها، ودايمًا تنــمي نفسها وتتطلع علي الجديد”.

ردت على سؤال: “الراقصة الأفضل بالنسبة لك الآن، جوهرة، صوفينار، لورديانا”؟، قالت: “ولا واحدة، مع اعـــتزاري الشديد لهن وبحبهم وربنا ينجحهم، قولي لي فيفي عبدة، دينا، بحب كاريزما فيفي ليـــونتها وحركتها وكلامها بتشــدني، ودينا عندها استايل لذيذ كدة بفضــلهم بس بفضل فيفي أوي”.

كما كشفت خلال الحلقة عن سبب اختـــفائها خلال الفترة الماضية، مشيرة إلى أنها كانت مريضـــة لمدة سنتين، حيث أصـــيبت بانزلاق عضروفي وأجرت عملية في قديمها، فضلًا عن كورونا، متابعة: “الثلاثة مع بعض خلوني قاعدة في قمقــم في البيت”.

 

وعلقت على سؤال: “إيه الحاجة اللي نجوى فؤاد نــــدمانة عليها، وعلى مين”؟، قالت فؤاد: “لا مفيش حد أنـــدم عليه بس نـــدمانة إني معملتش أسرة، حسيت بالوحدة الأولاد كانوا مهمين، بس أرجع وأقول لنفسي مش عجباني الطريقة بتاعة الشباب، عندي بنت أنا متبنياها، من ناس قرايبي، وعندي منها حفيدة، كان نفسي يبقي عندي أسرة الوحدة بتقتــ ــلني وبتتعبني أوووي”.

الغـــيرة بين الراقصات

وردت علي سؤال مين الراقصة اللي كانت بتحارب نجوى فؤاد وبتحــ ـقد عليها:؟، تابعت: “مفيش حد مكنش في غيره زمان لأن كل واحدة كان ليها اللون، سهير زكي وفيفي عبدة كل واحدة ليها لون، لو مكــنتش الغيرة كان السلـــع بارت، بس مش غيرة مـ ــدمرة، فيفي عبدة بتحب تغـــير وتعلي بنفسها طمــوحة وتعمل جاحات جديدة “.

وعن سؤال “مين السياسي اللي حاول يقترب لنجوي فؤاد وصدته”؟، قالت:” ياما كانوا بياسفروا ويعلموا فلوس ويرموا على الفنان، مرة واحد من بلد شقيقة، رمى فلوس عليا نزلناها في القسم اللي قدام الفندق وخـــدها وشتم نجوي فؤاد واللي خلفـــوها، رافضة المبدأ: “دي إهـــانة، قدميلي وردة بعد ما أخلص وقولي لي دا عمل جميل جدا”.

 

 

اترك ردا

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *