سي نيوز

الأخبار أينما كنت

ميسرة تكشف عن موافقتها على الزواج من رجل متزوج: الراجل طفس وربنا خلقه كده…و عن مشهدها الشهير مع عادل إمام: كنت في السرير لوحدي

بعد غياب طويل أطلت الفنانة المصرية ميسرة، في لقاء تلفزيوني كشفت من خلاله العديد من أسرارها الشخصية وتحدثت عن موقفها من الزواج من رجل متزوج.

ميسرة، قالت خلال لقائها ببرنامج “كلام الناس”، مع الإعلامية ياسمين عز، والمذاع عبر فضائية mc مصر، إنها لا تمــ ـانع أن تكون زوجة ثانية، أو أن يتزوج زوجها بأخرى.

 

وأضافت: “أتجوز رجل متجوز لو في حاجة ناقـــصاه من مراته، شأنا أم أبينا الرجالة عندهم التعــ ـددية، والرجل أول ما يبقى معاه فلوس لازم يتجوز، هو ربنا خلقه كده”.

وتابعت: “الرجل بيبقى قادر في حاجات كتيرة لحد سن متقدمة عن الست، فلو الست مقصره معاه في حاجات معينة، هو محتاج واحدة تانية ومش عايز يغـ ــضب ربنا فيتجوز، بس لو الست عاملة له كل حاجة وهو طفــس لها حق أنها ترفــ ـض أو تقبل”.

صديقات يقبلن الخــ ــيانة

وأكدت أن لديها صديقات يقبلن بخــ ــيانة الزوج بدلا من زواجه بأخرى قائلة: “أعرف ستات كتير تقول جوزي يصاحب ومايتجوزش عليا، ما هو لو صاحب أنتي بتشـ ـيليه ذنب، إيه لازمتها؟ أنا لو متجوزة وحاسة إني مقصـــرة مع جوزي في حاجات مش قادرة أديهاله وهو بيدور عليها وهيتجوز عشانها، يتجوز، ما أنا لازم أبقى عادلة مع نفسي ومع غيري”.

وأكدت ميسرة أن ذلك يرجع لتصالح الإنسان مع نفسه، وحرص المرأة على استقرار منزلها، ومدى حبها لزوجها، مؤكدة أنها لن تقبل التعدد لو كانت لا تقصر في واجباتها تجاهه.

وقالت عن تعاملها مع الزوجة الثانية: “هبقى كويسة معاها، لأن أنا مقــ ـصرة، أقدر أتحمل ده، بالعكس هتبقى صاحبتي عادي، لكن لو أنا مش مقصرة لا هي صاحبتي ولا هو صاحبي، خلاص الدنيا انتهت كده”.

و كشفت الفنانة ميسرة كواليس مشهدها الشهير مع الفنان عادل إمام في فيلم “السفارة في العمارة”.

 

وأوضحت ميسرة في مقابلتها مع الإعلامية ياسمين عز ببرنامج “كلام الناس” عبر قناة MBC مصر، أن مشهد “الصاروخ” تم تصويره بشكل مختلف عما ظهر به في الفيلم.

وقالت إن المخرج عمرو عرفة صورها بمفردها وهي تقول “صاروخ”، ثم صور عادل إمام بمفرده وهو يرد عليها “ماتبالغيش أوي كده”.

وتابعت ميسرة: “السرير كان فاضي والكاميرا هي اللي موجودة بتاخد وشي وأنا بقول صاروخ، بعدين صوروا أستاذ عادل لوحده وركبوا المشهد في المونتاج”.

 

وأكدت: “تلات أرباع السينما كده، مفيهاش المشاهد اللي هم فاكرينها، وأستاذ عمرو عرفة مكنش يقدر يصورنا من الجنب، فكل واحد كان لوحده”.

اترك ردا

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *