سي نيوز

الأخبار أينما كنت

أخبار

أنباء عن حمل ياسمين عبدالعزيز في طفلها الأول من أحمد العوضي.. والفنانة تعلق

ترددت مؤخرا أنباء عن حمل الفنانة المصرية ياسمين عبدالعزيز في طفلها الأول من زوجها الفنان أحمد العوضي، وذلك بعد نشرها مجموعة صور جمعتهما مؤخرا، ظهرت خلالها بوزن زائد.

وزاد من هذه الشائعات بقيام صفحة تحمل اسم ياسمين عبر موقع “إنستجرام”، أعلنت عن خبر حملها، وهوما دفع ياسمين للخروج عن صمتها بتأكيدها أن هذه الصفحة مزيفة وحذرت متابعيها منها.

الفنانة المصرية نشرت صورة للحساب المزيف، وعلقت قائلة: ” Fake account الاكونت دة منتحل شخصيتي”.

ياسمين بررت أيضا وزنها الزائد بقولها: “في الحب إن لم يزد وزنك فأنت مع الشخص الخطأ”، فرد زوجها أحمد العوضي على كلام ياسمين بتعليق طريف، حيث كتب: “ده انت كده مع الشخص صح الصح Love u”.

وكانت الفنانة ياسمين عبد العزيز قد أعلنت زواجها رسمياً إلى الفنان أحمد العوضي بعدما نشرت على حسابها الخاص بـ”إنستغرام صورة تخيلية أهداها إليها أحد الحسابات ظهرت فيها ترتدي الفستان الأبيض ومعها زوجها أحمد العوضي ببدلة سوداء كصورة رسمية لزفافهما.‏

وكان العوضي قد أعلن زواجه من ياسمين في أول أيار (مايو) الماضي حيث غير كلاهما الحالة الاجتماعية عبر حساباتهما ‏الشخصية على ‏”فيسبوك” ‎بدون مراسم احتفال بسبب ظروف انتشار فيروس كورونا.‏

وكان وائل عبد العزيز قد هاجم شقيقته النجمة ياسمين عبد العزيز بسبب علاقتها مع الفنان أحمد العوضي، والتي كشف عنها وائل منذ فترة وتسببت في أزمة كبرى انتهت بإعلان العوضي وياسمين حبهما لبعضهما ثم الزواج.

وكتب وائل على حسابه الخاص على موقع “الفيس بوك”، قال فيها: “بصي يا ياسمين يا عبد العزيز يا أختى، أنا معاكى وفى ضهرك من وأنتي صغيرة شيلت مشاكل كتيًر بسببك من وأنتى عيلة صغيرة، بداية من مشاكلك مع الشاعر وبرادة وأنتي عارفة إن أنا أتاذيت فيها إزاي وقضية الشغالات مؤخرًا غير قضية الضرب اللي كانت بينك وبين بنت هشام سليم الممثلة اللي لبستيها التورتة في وشها”.

وأضاف: “وقفت جمبك بكل ما أملك من قوة أدافع عنك فى كل موقف صعب مر عليكى ونسيت حياتي ونفسي عشانك وبقى كل همي أنا ووالدتك، إنك تكبري وتبقي نجمة في مجالك، سيبنالك اختياراتك كلها لنفسك ووفقنالك على معظم قراراتك وكنت الوحيد اللي ساندتك ووقفت جنبك في طلاقك، لكن هنهرتل وتروحي تعرفي واحد أصغر منك بـ10 سنين لا من سنك وتتصوري صور مالهاش أي لازمة على حساب سمعتك وسمعتنا، لا ومحدش هيسمح، من أمتى وإحنا بنعمل أعياد ميلاد وتنزل على السوشيال ميديا، من أمتى الناس بتجيب فى سيرتنا؟ ونقعد نتعاكس على السوشيال ميديا؟”.

وتابع: “ومع ذلك حياتك وأنتى حرة فيها، أنا هتكلم على الشق اللي يخصني، أنتي مقاطعة كل العيلة عشان تعملي اللي على مزاجك، إحنا دلواقتي وعايزين نفهم العلاقة دي إيه ورايحة على فين” .

وهاجم أحمد العوضي، قائلا: “أما بالنسبة للأخ اللي ماشي وراكي في كل حتة وشايفك البيضة الدهب اللي هتفقسله كل يوم.. أحب أقولك يا راجل لما تيجي تدخل بيت تدخله من بابه يا راجل!! وتقعد مع رجالة البيت!!.. دي الأصول وده الاحترام”.

وأكمل: “وطبعًا لأنك عارف أنك مرفوض رافضًا باتًا فاعمرك ما هتعمل ده ومعندكش غير طريق الشمال اللي أنت سالكه من سنين مع بنات الناس!!.. أنا من رأيى كفاية عليك البطولة اللى أخدتها والعربية المرسيدس الهدية، وتركز فى شغلك وتسيبنا فى حالنا لأن طول عمرنا فى حالنا ومحدش سامع عننا حاجة وملوش لازمة جو الصور والمعاكسات ده وأنا مبخفش من تهديد حد”.

ليرد عليه أحمد العوضي عبر صفحته بفيس بوك قائلا: “أنهي بيت اللي أدخله من بابه.. إن كانت هي اللي بتصرف عليك وعلى ابنك اللي مخبيه وراميه وهي بتدفعله مصاريف مدرسته.. باب إيه يا بني أدخله هو أنا شفت راجل واقف جنبها.. دي واحده انت مبتعملش حاجة غير إنك بتستنزفها هي ومامتها”.

وتابع البوست: “باب إيه يابني اللي هدخله من بابه وأكلم واحد بيتكلم على عرضه ولحمه قدام الناس.. يابني أنا من عين شمس منطقة شعبية اتربيت على أن الأخت والأم والست الكلام عليهم من الكبائر.. عربية إيه يابني أنا أجري الحمد لله يعيشني كويس ويجيبلي عربية حلوة وبیت كويس.. بمجهودي وشغلي مش على عرق واحدة ست.. باب إيه يا حبيبي اللي أدخله وانت أصلا عايش باسمها.. أنا شقيت على حالي بعرقي.. لكن أنت فشلت في كل شيء فشلت كممثل وفشلت كأب وفشلت كأخ وفشلت كبني آدم”.

لتخرج بعدها الفنانة ياسمين عبدالعزيز عن صمتها وتنشر صورة تجمعها بأحمد العوضي وتعلق عليها قائلة: “بحبك يا أحمد.. ليرد العوضي بنشر نفس الصورة قائلا: بحبك يا ياسمين”.

اترك ردا

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *