سي نيوز

الأخبار أينما كنت

أخبار فن

منة فضالي: قــاطـــعــت الحب والرومانسية علشان اتــضـــحــك عـليــا كتـيــر

أكدت الفنانة المصرية منة فضالي أنها لم تعد تثـ ـق في أي رجل يعبر عن حبه لها، وذلك لأنها خـ ــد عت كثيرا باسم الحب.

منة فضالي قالت: “قاطــ ــعت الحب والرومانسية، كده أريـ ـح، الحياة بد ون حُب مش أفـ ـضل لكن بيجي عليك وقت تكون عايز تأخد منها بريك شوية، يعني تفكر في حاجات كمان أهم، زي الشغل والبيت”.

الفنانة المصرية أضافت: “كل لما الواحد بيكبر نظرته للحياة بتخـ ـتلف لكن ماحـ ـدش يقدر يستـ ـغنى عن الحب والرومانسية واللي يقول عكس كده كـ ــذ اب”.

وعن أسباب اتخاذها هذا القرار، قالت: “ناس كتير ضحـ ـكوا عليا في مو ضوع الحب دا فأنا دلوقتي ماعنـ ـديش ثقة في أي حد يقو لي بحبك، فهـ ـأخد وقت كبير عشان أصد قه”.

منة فضالي اختتمت كلامها بقولها :” كلمة الحب بقت عادية، وأنا ما بحـ ـبش الكلام بحب الأفعال أكتر.. بحب أسمع فيروز لأنها الرومانسية وبحب أعيش معاها”.

يذكر أن منة فضالي كانت قد تزوجت مرة واحدة فقط من الملحن محمد ضياء الدين، وكشفت الفنانة تفاصيل هذه الزيحة في تصريحات سابقة، حيث قالت إنه تقدم للزواج منها، لكن والدتها كانت رافـ ــضة للموضوع، وهو ما دفعـ ـها للزواج منه د ون علم والدتها.

وأضافت أن زيجتهما استمرت 6 أشهر فقط، حيث قالت، خلال استضافتها في برنامج “تحيا الستات” على قناة “النهار”: “تجربة عدت بسر عة جدا، استمرت 6 شهور بس، هو شخص كويس جدا وبحترمه وإحنا أصدقاء دلوقتي”.

 

اترك ردا

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *