سي نيوز

الأخبار أينما كنت

أخبار فن

دينا تبكي أثناء حديثها عن تجربتها مع “كورونا”: أول حاجة عملتها بعد شـ ـــفائي إني شوفت أمي.. فيديو

تحدثت الفنانة المصرية دينا عن فترة إصابتها بفيروس “كورونا” المستجد، والذي أعلنت شــ ــفائها منه مؤخرا.

دينا نشرت مقطع فيديو، على حسابها الخاص على موقع”انستجرام”، قالت فيه: “في الحقيقة أنا وحــ ــشني كل حاجة، وحــ ــــشني أمشي في الشارع، وحــ ـــشني السوبر ماركت، وكل حاجة وحـــ ـــشتني جدًا”.

وأضافت: “أنا مش من عادتي أطلع فيديو كتير، ولكن لقيت الناس عمالة تتكلم إني روحت مستشفى، فقلت أفهمهم.. وقلت لازم أطلع للناس اللي مهتمة تعرف أخباري، أطمنهم إني بتعافى بعد ما اكتشفت أن النتيجة كانت سلبية، وطبعًا ده فضل ربنا عليا إني قمت بالسلامة”.

وتابعت: “ادعولى أقوم بصحة أحسن، لأن الخنــ ــاقة مع الفيروس ده مش تمام، وفيروس صــ ـــعب وسخــ ـــيف جدًا، وبتمنالكو كل الخير ومحدش يجيله كورونا، وخلوا بالكو من نفسكو جداً”.

ولم تستطع دينا تمالك دموعها وبـــكت قائلة: “اتعلمت من التجربة دى إن فى حاجات كتير الواحد بياخدها مسلم بيها، ولكنها نعم كبيرة، مجرد النزول والمشى فى الشارع نعمة مش حاسين بيها”.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Dina دينا (@dinadancerofficial)

وأكملت: “وأول حاجة حرصت عليها بعد التعــ ــافى إني أشوف أمى وبعدما اكتشفت أن المسحة سلبية وأنا بشوف أمى حسيت إن دي جايزة كبيرة، مش حاجة عادية”.

وكانت الفنانة المصرية دينا قد أعلنت مؤخرا شفــ ــائها من فيروس كورونا المستجد، والي كانت قد أصيبت به مؤخرا، حيث كتبت، على حسابها الخاص على موقع “انستجرام”: “الحمد لله دائمًا وأبدًا، بشكر كل أصحابي وحبايبي الجمهور الغالي على قلبي جدًا على دعواتكم ليا”.

وأضافت: “الحمد لله بعد أسبوعين نتيجة التحليل سلــ ــبية، وأنا ما زلت ملتـ ـــزمة بالعــ ــلاج والراحة علشان ما يحصلش أي مضــ ــاعفات.. بشكركم كلكم على دعواتكم وحبكم اللي حقيقي فـ ـــرقوا معايا جدًا في فترة العــ ــزل وبشكر جدًا دكتوري الدكتور بيجــــاد على رعايته ليا طوال فترة مــ ـــرضي، من فضلكم خدوا بالكم على نفسكم وربنا يشـــ ــفي كل مـــ ــريض، بحبكم”.

اترك ردا

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *