سي نيوز

الأخبار أينما كنت

أخبار فن

بعد انفصــــالها عن محمود حجازي.. أسما شريف منير تلتقي بزوجها الأول ووالد ابنتها: هنفضل في حياة بعض

بعد شهور من انفصــ ــالها عن زوجها الفنان محمود حجازي، التقت الإعلامية المصرية أسما شريف منير بزوجها الأول “محمود السكري”، ووالد ابنتها الوحيدة “لارا”.

أسما نشرت صور جمعتها بطــ ــليقها وابنتهما، على حسابها الخاص على موقع “الفيس بوك”، وعلقت قائلة: “أنا وأبو بنتي قررنا ننزل نخرج عشان لارا كان بقالها كتيييييير مشـــافتناش في مكان واحد مع بعض، مشـــافتناش في كدر واحد مع بعض”.

الإعلامية المصرية أكدت أنها لن تعود لطـــ ـليقها، بقولها: “ولأ احنا مش هنرجع لبعض ولا مـــش بنفكر خالص في كده، لإن احنا دلوقتي في وضع احسن بكتير، يعني لما كنا مع بعض قررنا اننا منكـ ـــملش لكن دلوقتي هنفضل في حياة بعض لاخر يوم في عمرنا عشان لارا هتفضل ربطتنا لاخر العــ ــمر  بنحترم بعض وعملنا معادلة من اصعب المعادلات في الدنيا و انا فخوره بينا جداً، “.

ووجهت نصيحة للمطــ ــلقين وبينهم أولاد، بقولها: “بــ ـــلاش محاكم، بــ ـــلاش نقول كلام وحــ ــش لأولادنا عن بعض من كتر الغيــ ـــظ، بـــ ــلاش اب يقابل بنته في نادي بوقت، والله العظيم كله بيخــ ــسر وأولهم ولادنا اللي ملهـ ـــمش ذنــ ـــب في اخـ ـــتلافنا، التحضر في الموقف ده بيحافظ علي نفسية طفل يا يطلع سوي يا يطلع معــ ـــقد”.

واختتمت كلامها، بقولها: “زي ما الأم بتخـــ ــاف علي اكل وشرب و نوم و صحة ولادها والله نفسيتهم اهم من اكلهم و مصارفهم، حتي لو في بينكم بلا وي، بدل ما تحـــ ــاربوا بعض، اختاروا السلام و خلي كتفكم في كتف بعض عشان الغـــــلابة اللي ملهـــ ــمش ذنــ ــب دول.. خدوا خطوة انهارده عشان قســــماً بالله هترتاحوا بقــ ــية العـــ ـمر..شكراً ابو لارا”.

وكانت الإعلامية أسما شريف منير، قد صـ ــدمت جمهورها منذ عدة شهور بإعلان انفصـ ــالها عن زوجها الفنان محمود حجازي.

أسما شريف منير كتبت، على خاصية “ستوري” بحسابها الخاص على موقع “انستجرام”: ” ياريت بعد إذنكم تحترموا خصوصية الموقف من غير شـ ــائعات ولا اجتهادات ولا أسئلة محصـ ــلش نصيب بكل احترام ونقطة”.

وأضافت: “ربنا يكرمنا إحنا الاثنين بس كده مفـ ــيش أي تفاصيل تانية إحنا كان في بنا عشرة وعيش وملح وأكيد مش هنتكلم في تفاصيل بيتنا”.

وكشفت أسما عن تعرضها للكثير من الصــ ــدمات في هذه الفترة، حيث كتبت: “صــ ـــدمات كتير في حياتي الفترة دي عمالة تحصل والحمد لله أكيد خير طبعًا بس حقيقي من أصعــ ــب الفترات اللي عديت بيها ولسه بعدي”.

وأضافت: “كذا شخص اتصـ ـــدمت فيهم ناس قريبة أوي أوي ليا مع إنى عمري ما أذتـــهم لكن هما أذ وني بكل سهولة”.

وتابعت: “للأسف البرنامج اللي في رمضان اتلـ ــغى وده خارج عن إيدي وغص ـــب عني وكنت متحمسة جدًا إنى أخيرًا هعمل برنامج في المطبخ لأنه كان من ضمن أحلامي”.

وأكملت:”بس أنا عندي ثقـ ــة في ربنا إنه هيعـ ـــوضني خير عن كل حاجة أنا مريت بيها ولسه بمر بيها لأنه عارف نيتى ومطلع على قلبي.. بحبكم جدًا وآسـ ـــفة إنى طولت عليكم”.

اترك ردا

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *