سي نيوز

الأخبار أينما كنت

أخبار فن

أسما شريف منير تكشف لأول مرة تفاصيل حالتها النفـــسية عقــــب انفـــصـــالها عن محمود حجازي: عيــــطت وانهـــرت

بعد شهور من انفصـ ـــالهما، كشفت الإعلامية المصرية أسما شريف منير تفاصيل الحالة النفسية الصـ ــعبة عــ ـقب طلاقها من زوجها السابق الفنان محمود حجازي.

أسما شريف منير ردت على سؤال لإحدى متابعاتها عن حالتها بعد الطـ ــلاق، لترد قائلة: “طبعا أنا تعــ ـبت جدا بعد انفصـ ــالي، بس أهم حاجة اني اخدت وقتي في كل مـ ــراحل الوجـ ــع.. معمــ ــلتش فيها بـ ــرم علشان أثبــــت أني تمام، بالعــ ــكس عيــ ـطت وانهــ ـرت وزعـ ــلت واحتـ ــرمت مشــ ــاعري والمــ ـرحلة كلها، بس مسـ ـــبتش نفـ ــسي اكتـ ـــئب”.

وتابعت: “دو ست على نفسي علشان أقوم علشان عندي مسـ ــؤوليات، وأنا مــ ـش بعرف أزعــ ــل فترة كبيرة بنـ ــسى بسرعة، لعــ ـبت رياضة وحــ ــاوطت نفسي بأصحابي وأهلي، وكتبت خـــ ـواطري واتفــ ـرجت على فيديوهات كتير ساعــ ـــدتني واظــ ـبطت على الصلاة، سافرت، وراجـ ــعت كل اخطـ ـــائي وبشـ ـــتغل عليها، وأخيراً سامــ ــحت فارتحــ ـت”.

وكانت الإعلامية أسما شريف منير، قد صـ ــدمت جمهورها مؤخرا بإعلان انفصـ ــالها عن زوجها الفنان محمود حجازي.

أسما شريف منير كتبت، على خاصية “ستوري” بحسابها الخاص على موقع “انستجرام”: ” ياريت بعد إذنكم تحترموا خصوصية الموقف من غير شـ ــائعات ولا اجتهادات ولا أسئلة محصـ ــلش نصيب بكل احترام ونقطة”.

وأضافت: “ربنا يكرمنا إحنا الاثنين بس كده مفـ ــيش أي تفاصيل تانية إحنا كان في بنا عشرة وعيش وملح وأكيد مش هنتكلم في تفاصيل بيتنا”.

وكشفت أسما عن تعرضها للكثير من الصــ ــدمات في هذه الفترة، حيث كتبت: “صــ ـــدمات كتير في حياتي الفترة دي عمالة تحصل والحمد لله أكيد خير طبعًا بس حقيقي من أصعــ ــب الفترات اللي عديت بيها ولسه بعدي”.

وأضافت: “كذا شخص اتصـ ـــدمت فيهم ناس قريبة أوي أوي ليا مع إنى عمري ما أذتـــهم لكن هما أذ وني بكل سهولة”.

وتابعت: “للأسف البرنامج اللي في رمضان اتلـ ــغى وده خارج عن إيدي وغص ـــب عني وكنت متحمسة جدًا إنى أخيرًا هعمل برنامج في المطبخ لأنه كان من ضمن أحلامي”.

وأكملت:”بس أنا عندي ثقـ ــة في ربنا إنه هيعـ ـــوضني خير عن كل حاجة أنا مريت بيها ولسه بمر بيها لأنه عارف نيتى ومطلع على قلبي.. بحبكم جدًا وآسـ ـــفة إنى طولت عليكم”.

اترك ردا

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *