سي نيوز

الأخبار أينما كنت

أخبار فن

بمجموعة صور.. ميريهان حسين تبـ ـرز الشبه بينها وبين شيريهان.. وتغــ ـلق التعليقات خــ ـوفا من الانتقــ ـادات

نشرت الفنانة المصرية ميريهان حسين مجموعة صور تبرز الشبه بينها وبين نجمة الاستعراضات شيريهان، والتي نشرتها عدد من الصفحات على موقع “انستجرام”.

ميريهان حرصت على إغــ ـلاق التعليقات خـ ــوفا من الانتقادات، وعلقت قائلة: “شكرا جدا على تشبــــيهي بالأســــطورة و مثلى الأعلى في الفن العظيمة شريهان”.

وأضافت: “طبعا مفيش مقارنة أصلا شريهان أجمل ست و أجمل فنانة و اسطورة لن تتكرر في الموهبة و الطلة و الحضور … و مجرد تشبيهي بيها شرف عظيم ليا”.

وتابعت: أنا حافظة كل حاجة عملتها شريهان بالحرف و هي عشـ ــقي و الرمز اللي بحلم أوصل لربع ما قدمته و نجاحها و حب الناس ليها.. شكرًا كمان انكو حابين تشوفوني بقدم فوازير أنا كمان بتمنى و ده حلم حياتي على المستوى الفني”.

وأكملت: “و أتمنى من مخرجيننا و منتجيننا إنهم يشوفوا الفنان أو الفنانة في إطار آخر و نمط آخر غير المعتاد منه لأنه ده اللي بيعرض علينا من أعمال نمطية “.

واستطردت: “اتمنى إن اختيار صناع الفن لنجوم الفن يكون على أساس الموهبة و المـ ــقدرة و الجـ ــدارة و طبعا ده حاصل من جزء من صناع الفن لكن في جزء تاني بيختار بالعلاقات و المجــ ـاملات”.

واختتمت كلامها، بقولها: “أنا بقول لكل مجــ ـــتهد نصـ ـــيب بس محـــ ــدش يقدر يعمل حاجة لوحده لازم في ضهره فريق عمل مؤمن به و بموهبته”.

اترك ردا

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *