سي نيوز

الأخبار أينما كنت

أخبار فن

تامر عاشور يتعرض للهـ ـجـ ـوم من متابعين بعد تعليق مثير للجدل على صورته مع الطفلة المـ ـريـ ـضة

أثار المطرب المصري تامر عاشور الجدل بين متابعيه بعدما نشر صورة لطفلة مريضة بالسرطان خلال زيارته لها في أحد المستشفيات من أجل تصوير إعلان خاص بالمستشفى، كما طالب الجمهور بالتبرع للمستشفى للمساعدة في علاج الأطفال الموجودين بها، إلا أن الأمر انقلب لحالة من الجدل وأثار استياء الجمهور بسبب تعليق تامر عاشور على تلك الصورة.

تامر عاشور ظهر في الصورة وهو يعطي ثمرة فاكهة للطفلة المريضة ويمازحها، فعلق قائلا ً : “لا خدي انتي أنا صايم يا فاطرة.. بحبك”، لكن التعليق اعتبره البعض بمثابة سخـ ـرية من الطفلة، فتسبب في حالة هجـ ـوم عليه.

تامر عاشور قرر الرد على الجدل الحاصل وتوضيح الأمر، حيث عاد ونشر صورة جديدة وهو يقبل يد الطفلة، وعلق قائلا ً: “صباح الخير.. انا طول حياتي ومشواري، عمري ما اتريقت على حد سليم عشان اتريق على مـ ـريـ ـض حاش لله، واللي اخد كلامي تريقه على مـ ـريـ ـض نفوسهم ضعيفة وهم اللي مرضى، بيفرقوا بين المريض والشخص الطبيعي”.

وأضاف: “لو نزلت صورتي مع أي طفل اللي هو غير مكلف بالصيام وقلت له بأي طريقة متشربش مياه قدامي يا فاطر أو خد دي يا فاطر أنا صايم، حد هيتكلم؟ مستحيل عشان طفل طبيعي.. لكن المـ ـريـ ـض لا منهزرش معاه زي الطبيعي عشان هو مـ ـريـ ـض ونفضل نقول له مـ ـريـ ـض مـ ـريـ ـض مـ ـريـ ـض ونحسسه بمـ ـرضـ ـه من تعاملاتنا”.

وتابع تامر عاشور: “المـ ـر ض الحقيقي هو التفرقة بين أطفالنا اللي بصحة جيدة ربنا يديهم كل الصحة وأطفالنا اللي ربنا اختارهم للمـ ـرض.. المـ ـرض الحقيقي هو إن فكرة المعايرة جاتلك قبل 100 فكرة تانية ممكن تجيلك من جمال البنت وضحكها وبهجة الصورة.. وللأسف شوفت كمان حاجه غريبة جدا.. ناس كتير قوي محسوبين على هامش هامش هامش المجال الفني، عمرهم ما شافوا مني حاجة وحشة غير اني مابديهمش مواعيد لاقيتلهم تعليقات كأنهم ما صدقوا لاقولي غلطة وأنصحهم العمر بيجري حاولوا تعملوا حاجة لنفسكم أولى” واختتم المطرب المصري: “البنت اللي في الصورة فضلت في حضني طول تصوير الإعلان وبحبها جدا جدا.. ومتفقين انا وهي على حاجات كتير قوي قوي هنعملها”، وتفاعل عدد كبير من الجمهور مع توضيح تامر عاشور وعادوا وأشادوا به وبطريقة تعامله مع الطفلة.

اترك ردا

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *