سي نيوز

الأخبار أينما كنت

فن

مي حلمي: شيرين ضعـــيفة وممكن أحلق شعري زيها.. ومرتبطة براجل بجد وكنت مفتقدة الطبطبة والحنية.. واشتغلت من ورا أهلي وأنا 15 سنة

كشفت الإعلامية مي حلمي تفاصيل عملها منذ الصغر في المرحلة الثانوية، إذ عملت في مجال السياحة قبل انتقالها للإعلام، بجانب الحديث عن أزمة الفنانة شيرين عبد الوهاب.

وقالت مي حلمي خلال لقائها مع الإعلامية أميرة بدر: اشتغلت في السياحة من وأنا 15 سنة ودا مش سهل؛ لأن بيكون فيه قواعد غير قواعد البيت والناس مش لطيفة، واشتغلت من ورا أهلي بين فترة 3 ثانوي والجامعة، وكنت بحب شغلي وقررت أكمل شغل بالرغم من اعتراضهم.

وواصلت حلمي: مكنتش طفلة مدللة في البيت، وأمي كانت صــ ارمة جدا في قراراتها، وبقول لكل شخص بينتقدني أنتوا متعرفوش أنا مريت بإيه، ومتعرفوش حياتي سهلة ولا صــ عبة

وجربوا تسمعوا وتشوفوا قبل ما تحكموا، وقبل كدا الكلام كان بيجـــ رحني وبيأثر فيا واكتشفت أن اللي بينتقــ دني بيكون عايز يعمل زيي ومش عارف، أو بيمر باللي أنا بمر بيه في حياتي.

مي حلمي وشيرين عبدالوهاب

وأضافت مي حلمي: أنا مش قادرة أتضامن مع شيرين عبد الوهاب تماما، فيه جزء جوايا بيقول أنها ست ولازم أدعمها وجزء تاني بيقول أنها ضــ عيفة، ولازم تقف على رجلها وتكون أقوى

وهي لو بتمر بـ اكتــ ئاب لازم تخرج منه وعندها أولاد تكون أقوى بيهم، وهي جميلة، ممكن أعمل زي شيرين وأكتر كمان ولكنها مستسلمة ومحبتش أنها تطلع للناس مكســ ورة وتخليهم يحكموا عليها.

تحدثت الإعلامية مي حلمي عن ارتباطها ومواصفات خطيبها لأول مرة، مشيرة إلى أنها كانت مفتقدة إحساس الطبطبة والحنية، بجانب الحديث عن التريند على السوشيال ميديا.

وقالت مي حلمي خلال لقائها مع الإعلامية أميرة بدر: أنا مرتبطة من بدري وهو راجل بجد، وكنت محــ رومة من الطبطبة والحنية وأن حد يقولك أنتي صح، ومن النصيحة الحلوة

ودايما بيقولي خليكي على طبيعتك وهو أقرب إنسان بصدقه وبيشجعني أكون أحسن نفسيًا ومهنيًا، والعلاقة لما الناس بتعرفها بتبــ وظ بس الارتباط إشهار وعشان كدا قولت للجمهور، بس أنا بعرف الناس حاجات معينة مش كل حاجة وموضوع اليخت كان مجرد هزار.

وواصلت مي حلمي: عيــ بي أني طيبة ومتسامحة ولما حد بيزعــ لني بسامحه، وفكرة التريندات على السوشيال ميديا تافهة

وفي ناس بتفتعل التريند وأنا بطلع تريند في شغلي كمان، وبحاول دايما أشوف الجانب الإيجابي وبتجنب الانتــ قادات، ولو شوفت تعليق مش عاجبني بضحك.

كما أشارت مي حلمي، إلى أن الإعلام الرياضي يحتاج إلى وجوه نسائية؛ لأن النساء مظــ لومات في الرياضة ولا يوجد برنامج رياضي نسائي حقق شهرة واسعة لفترة طويلة.

اترك ردا

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *