سي نيوز

الأخبار أينما كنت

فن

عصام شعبان عبدالرحيم يكشف تفاصيل خـ ـــلافه مع أشقـــائه على ميراث والده

كشف عصام شعبان عبدالرحيم، نجل الفنان الشعبي الراحل شعبان عبدالرحيم، تفاصيل اللحظات الأخـــيرة في حياة والده، و تفاصيل خـــ ـلافه مع أشقائه.

وقال خلال لقائه ببرنامج ” سابع سما”، مع الإعلامية راغدة شلهوب، و المذاع عبر فضائية “النهار”: “اللي شوفته في عــــزاء والدي والناس الكتير اللي حضرت، دي مش مـــ ــوتة واحد شعبي ولا واحد عادي، لكنه مـــ ــات هو زعلان مني ومن اخواتي، بس أنا حاسس إنه زعـــ ـلان عليا، لأنه جالي في الحلم وباسني وطبطب عليا وقال لي حقك عليا واستحمل علشان خاطري، وأنا وعدوية أخويا كنا الأقرب لوالدي”.

 

وعن خـ ــلافه مع أشقائه قال: “المشاكل كانت بتحــ ــاصرني كأني سايق عربية وعايز أسيبها وأمشي من كتر ما أنا مش عارف ألاحق، في حاجات غريبة حصلت مع إن معنـــدناش مشكلة بس هي فتــ ــنة، مكناش بنتـــ ــخانق على الفلوس ولا الورث، ولكن كان عندنا أخ دمـــاغه ناشفة وبيقاوح في حقه، وأول ما خده الموضوع خلص”.

وأضاف موضحا ما حدث بين شقيقته وشقيقه الآخر عدوية: “حصل ســـوء تفاهم صغير بين عدوية وابن أختي، بعد ما حصل ســــوء التفاهم ده الناس بتقول له عمرو شعبان عبدالرحيم، قال له أنت اسمك عمرو محسن، ومتجـــبش سيرة جدك على لسانك، ابن اختي زعــــل من كلام عدوية، وجـ ـــري وراه بالعربية وحصل خــــلاف وده اللي زعــ ــل عدوية، وأنا تدخلت والموضوع خلص على كده”.

تعليقه على زواج والده

وقال في تعليقه على صورة منار حمزة: “منار معملتش حاجة غلـــط خالص، آخر كلام بيني وبينها قفلت السكة في وشها ولحد دلوقتي مسمـــعتش صوتها، قولتها يا منار لما تيجي مصر ولقيتي أي حاجة تثبت إن ليكي حاجة عندنا أو حقوق أنا هديكي من ورثـــي أنا، بس مشوفــتش وشها لحد دلوقتي”.

وعن زواجها من والده الفنان شعبان عبدالرحيم، قال: “لما قالتي أنا كنت متجــوزاه قولتلها اثبتي وأنا أديكي اللي إنتي عايزاه، مقدرتش تثبت حاجة، لحد ما أنا قولت لها أنا عايز أتجوزك، قولت لما أشوف أخرتها إيه، منار حمزة كــ ــدابة”.

 

اترك ردا

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *