سي نيوز

الأخبار أينما كنت

حكاوي السوشيال

طارق صبري يتعــــرض لأزمــ ــة صحـــ ــية ويطالب جمهوره بالدعاء له بصورة من داخل المستــــشفى

كشف الفنان المصري طارق صبري، عن تعرضه لأزمــ ـــة صحـ ــية دخل على إثـــرها لإحدى المستشفيات الخاصة وخضـــع لعدد من الفحوصات الطبية.

طارق صبري، نشر صورة له من داخل المستشفى عبر صفحته الشخصية بموقع “إنستجرام”، وعلق عليها قائلًا: “الحمد لله دايما بدعي في كل وقت إن ربنا يبارك في صحتي وصحة كل الناس، لإن من غير الصحة مش هنقدر نعمل أي حاجة، وكل حاجة مش هيكون ليها معنى ولا قيمة لو مش قادرين نستمتع بوجودها”.

وأضاف: “دعواتكم إن شاء الله تكون حاجة بسيطة، وربنا يباركلنا في صحتنا وصحة كل اللي بنحبهم”.

 

طارق صبري يكشف سر عد زواجه وإنجـــابه
وكشف الفنان طارق صبري، في منشور سابق له سر عـــ دم زواجه وخـــوفه من الإنجاب رغم وصوله لسن الـ 42 عامًا، قائلًا: “النهارده اليوم العالمي للطفل، عشان كده قرّرت أجاوب على سؤال تلقيته بكثـ ـافة، وكانت الإجابات مني غير حقيقيـــة: مالقتش بنت الحـــلال أو لسه ربنا ما أردش، لكن أنا مــ ــرعوب من أني أجيب طفل للعالم، من اللي بشوفه على مستوى العالم؛ التحــ ـرش وتشوه في نفسـ ـــيات الأطفال وجـ ــهل الأهل وتجـ ــاهل للطفل وحقه في التعليم”.

تابع: “بلاقي أطفال عندهم 6 أو 7 سنين وبيشتغلوا شغلانات ما يشتغلهاش رجالة كبيرة عندهم 35 سنة، كمان أني أجـــيب طفل ويعـــاني من مــ ــرض، حتى لو معانا تكلفة العــ ــلاج المادية، لكن لو مـ ـــرض زي الأمــ ـراض الخــ ــبيثة -لا قدّر الله، وبيتألم هيكون صـــ ـعب، عشان كده كنت بخــ ـاف”.

وأضاف: “طول الوقت بنجـــري وراء الشهرة والمنصـ ـــب، هل عندنا وقت كافي لقرار أننا نجيب أطفال، ونقول لأطفالنا: جبناكم الدنيا بمنتهى الأنــ ــانية عشان ننبسط، وأنت كافح في الحياة المــ ــريرة، ممكن تكون مختلف معايا، دينيًا أو نفسـ ـــيًا، مش هو دا الموضوع دا اللي أنا حاسه، ممكن يكون جرس إنــ ــذار، ولادنا مسؤوليتنا”.:

اترك ردا

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *