سي نيوز

الأخبار أينما كنت

حكاوي السوشيال

طليقة محمد الشقنقيري تنتصر عليه وتكشف عن قرار المحكمة الجديد بعد اتهــ ـامه لها بالتشهير

­ ­ ­ ­ كشفت عارضة الأزياء المصرية رحيل ذكري، عن قرار المحكمة التي ردت القضية التي رفعها ضدها زوجها السابق الفنان محمد الشقنقيري، بعد اتهــ ـامه لها بالتشهير.
وكانت ذكري، قد هــ ـاجمت الشقنقيري، بعدما أعلنت زواجهما، متهـــمة إياه بـ”عـــدم الرجولة” بسبب إنكـــاره وقوع الزواج.

ونشرت على حسابها الخاص بـ”إنستجرام” مفطع فيديو يجمع عدة صور تجمعها بالشقنقيري معلنة من خلالها عن انفصـــالها عنه، بعد علاقة عاطفية وزواج دام لفترة طويلة، وعلقت قائلة: “أعلن انفصـــالي نهائياً ورسمياً عن محمد الشقنقيري وختامها مسك مع شوية تحابيش كدا، وسيبوني في حالي بقي كله ضرب ضرب مافيش شتيمة”.

اعتـ ــذار محمد الشقنقيري لزوجته الأولى
ومن جهته، قدم الشقنقيري اعتـــذاراً علنياً لزوجته بعـــد معاناتها بسبب أزمــــة تصريحات رحيل ذكري، قائلاً: “بحبك، وآسف من كل قلبي.. آسف قدام الدنيا كلها.. آسف على أي تصرف ممكن يكون جـــرحك أثناء غيابك.. آسف على دخولي في تفاهات خلال انفصـالنا.. كان لازم أعمل لغيبتك ألف حساب وكان لازم أقدر الأمور أحسن من كده.. حتى في طلاقنا أقحمتك في معاركي الخاصة وبرضة كنتي سندي الوحيد زي ما طول عمرك سند وضهر.. آسف عمري كله اللي جاي، بس اللي بينا أكبر بكتير من كل ده.. إحنا بينا مش عشرة سنه ولا اتنين إحنا بينا عشرة ٢٥ سنة، بينا بيت وحياة وولاد وعشرة عمر”.

وأضاف: “أنت حب العمر كله، أنت الحب الوحيد في حياتي.. أنا وعدتك وإحنا بنرجع إني عمري ما هاجرحك في يوم من الأيام وللأسف مافيش كام شهر ودخلتك في دوامة ملكيش ذنب فيها وفي وقت حتى مكنتيش موجودة فيه بس برضة كان لازم آخد بالي كويس أنا بعمل إيه وبتعامل مع مين وازاي !!!! وبرضة أنت الوحيدة إلى واقفة معايا مش عارف أقولك إيه ولا اعتذرلك إزاي!!! بس أنا حقيقي آسف وحقيقي عمري ما حبيت ولا هاحب ست غيرك بحبك”.

تفاصيل انفصالهما
كشفت الموديل رحيل ذكري، تفاصيل انفــ صالها عن الفنان محمد الشقنقيري، كزوجة ثانية له، بعدما أثير جدلا واسعًا على مختلف مواقع التواصل الاجتماعي بتداول صور وفيديوهات تجمعهما خلال الساعات القليلة الماضية.

وظهرت رحيل خلال بث مباشر عبر حسابها على انستجرام، وبدى عليها وجود العديد من الكــ دمات في أماكن متفرقة بوجهها، قائلة: هتكلم معاكم بخصوص الفيديوهات اللي نزلتها اليوم بخصوص انفــ صالي عن محمد الشقنقيري وناس كتير كتبوا أنهم متفبركين

تابعت: أنا مش هفبرك فيديوهات كمان يعني، ودي مش قضـ يتي والناس مش قفشتني وأنا بحاول ابرأ، واتعودت إن سمعتي بيني وبين ربنا يعني أنا مثلا بلبس مفتوح في وسط ناس عرب تقاليدهم تمنعهم من ده ودينهم كمان، ومظهري الخارجي رايح في ستين داهيه بسبب لبسي الخارجي.

وأضافت: مهما اسمع من كلام وشتــ ايم مش بهتم، كلنا بنغــ لط ونقول ربنا يهدينا جميعا ولكن بلاش لما حد يغــ لط تتهــ مه بذنوب أكبر، أنا نزلت الفيديوهات دي لأنه أنكر زواجنا واتخلى عني واتوجــ عت كتير بسببه بعدما اعتبرته أبويا وجوزي وحبيبي وكل حاجة في الدنيا

أنا اتجوزته سنة وشهرين بس وأهلي كلهم يعرفوا بزواجنا وقابل والدتي وبنت خالتي طول مدة زواجنا مش أهلي كلهم، وانتقلت اعيش معاه في المعادي، وعملنا شروط الزواج كلها وهو الاشهار، وهو كان بيعلن لناس معينة عشان مراته الاولى متعرفش، وهي ست محترمة.

تابعت طلــ يقة محمد الشقنقيري: كنت بيــ كي ديما على زوجته الأولى وأحس إن ضميري يؤنبني ومكنتش أتخيل في يوم إني هتجوز واحد متجوز، وكل ما كنت باخد قرار إني أبعد عنه مكنتش بقدر أكمل لاني بحبه ومازلت


ولكن فيه أوقات الواحد لازم يعصر على نفسه لمونة، وفي الآخر كل وعوده متنفذتش مكنش بيصرف عليا، يمكن طول السنة وشهرين صرف عليا 3 أو 4 آلاف جنيه وكنت بطلبهم منه كمان.

واستكملت طليــ قة محمد الشقنقيري: هو أنكر الزواج ومكنش ينفع أسكت على الكلام ده ومش بتكلم دلوقتي عشان أشهر بيه ولكن عشان عندي أولاد ومينفعش يتقال إني مشيت معاه يومين، ولما هي واجهتني قبل كده قولتلها معرفش حاجة عن الموضوع ده وده هاك على السوشيال ميديا بتاعتي وناس بتحاول تبتزه وهو صديق للعائلة عادي، لكن بعدين عرفت الحقيقة.

نفى مصدر مقرب من الفنان بشكل قاطع أن هناك علاقة تجمعه بالموديل من الأساس بعد نشر الموديل العديد من الفيديوهات والصور التي تجمعهما وأعلنت انفــ صالهما.

كما أكدت المصادر أن الشقنقيري تقدم ببلاغ للنائب العام ضدها؛ بسبب انتحالها شخصية زوجته والتشهير به، وذلك بعدما تقدم بشكوى ضد الموديل رحيل لنقابة المهن التمثيلية.

اترك ردا

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *