سي نيوز

الأخبار أينما كنت

أخبار فن

لميس الحديدي تكشف تطورات حالة زوجها الإعلامي عمرو أديب: دوري كزوجة قبل دوري كإعلامية

كشفت الإعلامية المصرية لميس الحديدي تطورات الحالة الصحية لزوجها الإعلامي عمرو أديب، وذلك بعد تعرض لحـ ــادث سير مؤخرا.

لميس الحديدي قالت في برنامجها “كلمة أخيرة” على قناة ON،: “عاوزه أتكلم في موضوع مالوش علاقه بالشغل، عاوزة أطمن كل الناس اللي بتسأل على عمرو بعد الحـ ــادثه الصــ ــعبة اللي تعرض لها مساء الثلاثاء الماضي”.

وأضافت: “هو الحمد لله بخير بشكل عام ربنا نجـ ــاه بأعـ ــجوبة الحقيقه لأن العربيه اللي خـ ـــبط فيها واللي وقفت فجأة، كانت محملة بأنابيب بوتاجاز فكان ممكن تنــــفــ ــجر في أي لحظة”.

وتابعت: “الدكاترة طمنونا على حالته عموما، لكن هو لسه بيعـ ـــاني من آلا م مبــــ ــرحة غالبا من الكـــ ــدمات والرد ود نتوقع إنها تاخد بعص الوقت، وإن شاء الله يحاول يرجع لجمهوره قريبا بإذن الله، لكن هو محتاج يستريح شويه علشان يقدر يرجع تاني”.

وأكدت أنها لم تنزل لتواصل عملها إلا عندما اطمئنت عليه، قائل: “وانا طبعا ماكــنتش هقدر انزل الشغل او أكون معاكم إلا وأنا مطمئنة عليه انه بيتمـ ــاثل للشــ ــفاء وأن حالته تسمح أني اسيبه بعض الوقت، لأن في مثل هذه الأحداث دوري كزوجة بييجي قبل دوري كإعلامية”.

ووجهت الشكر للجمهور ولكل المسؤولين في الدولة، قائلة: “عاوزة أشكر كل الناس اللي سألوا علينا وعليه من أصغر حد لأكبر حد، من الجمهور البسيط اللي كان بيبعتلي رسائل ودعوات وشمع في الكـ ــنائس، لأكبر مسئولين في البلد بشكرهم جميعا، زملاءنا الإعلاميين، الفنانين من كل الوطن العربية، الدكاتره اللي كانوا بيكلموني”.

وأكملت: “مستشفي دار الفؤاد اللي انقــ ــذت عمرو في اللحظات الأولى، ألفا سكان اللي دايما في ضــ ــهرنا، و طبعا أصدقائي وأصدقاء عمرو اللي ماسابونيش لحظة واحدة، باعتـ ـــذر اني ماكنتش بارد علي الاتصالات، لكن ممتنين جدا لاهتمامهم، وحبهم اللي حسينا بيه”.

اترك ردا

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *