سي نيوز

الأخبار أينما كنت

أخبار فن

“ظــ ـروف في حياتي محـ ــدش يعرفها”.. محمد الشرنوبي يعــ ـترف بحصوله على الشـ ــهادة الإعدادية فقـ ــط: مـ ــش فضـ ــيحة ولا عيــ ــب ولا حـ ـــرام

اعــ ــترف الفنان المصري محمد الشرنوبي، بأنه حاصل على الشـ ـــهادة الإعدادية فقط، وذلك خلال حلوله ضيفا على برنامج “يوم ليك”، على قناة “الحياة”، تقديم الإعلامية سمر يسري.

محمد الشرنوبي قال: “دي مش حــــاجة عيــ ــب ولا حـ ـــرام ولا غلــ ـــط، عشان أطلع أرد، الخبر نزل بـ “شاهد فضـــ ـــيحة محمد الشرنوبي”، لأ أنا معـــ ـنديش فضـ ـــيحة ولا حــ ــاجة تعيـ ــبني”.

وأضاف: “أنا محــ ــقق حاجـ ـــات كويسة جدا، وأنا الحمد لله بأصــ ــرف على نفــ ــسي من وأنا عندي 10 سنين أو 11 سنة من أول حاجة اشتغلتها، وقولت لأمي وأبويا محــ ــدش هيصــ ـــرف عليا ولحد دلوقتي بصــ ــرف على نفسي من ساعتها، والحمد لله بقى عندي بيت مســ ـــؤول عنه وبيت تاني مســ ــــؤول عنه، وحـــــــاسس إني محـ ـــقق حاجات في حياتي أفتــ ــخر بيها أكتر بكتير من الشــــ ـــــهادة”.

وأوضح: “الشـــ ـــهادة مهـــ ـمة جدا، ومبقـــ ـللش من أهميتها خالص والمفــ ــــروض أي حد في الدنيا يبقى معاه مؤهل كويس وعالي، دا محصـ ـــلش معايا بسبب ظــ ــروف في حياتي محـ ـــدش يعرفها، هي ظــ ـــروف شخصية كتير مـــ ــريت بيها وبيتي مــ ــر بيها ليها علاقة بأسرتي وبيتي، فمحــ ــدش عارف حاجة أو عارف ظــــ ــروف حد”.

واختتم كلامه، بقوله: “بس أنا غصـ ـــب عني كان عندي شغـ ـــلي وكنت بروح دراستي، والمســـ ــؤوليات زا دت وحـ ــجم شــ ــغلي زا د، ووقفت على سنة في الآخر وعندي الوقت اللي أخلـ ـــصها فيه، والحــ ـــكومة محــ ـــددة لينا الوقت اللي نكمل فيه، بس في الآخر عندي ثـــ ــوابت بتقول إني محـ ـــقق وواصل لحـــ ـــاجة”.

اترك ردا

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *