سي نيوز

الأخبار أينما كنت

فن

مها أحمد تتصــالح مع أحمد السقا وتطالبه بهديتين: كل سنة وانت طيب يا قلب أختك

أعلنت الفنانة المصرية مها أحمد تصــالحها مع الفنان أحمد السقا، وذلك بعد خـــلافات وقعت بينهما منذ عدة شهور.

مها أحمد نشرت صورة جمعتها بأحمد السقا، على حسابها الخاص على موقع “انستجرام”، وطالبته بهديتين واحدة لعيد الأم والثانية ياميش رمضان.

الفنانة المصرية كتبت: “يا احمد يا سقا فين هدية عيد الام.. خلى بالك داخل علينا رمضان هتبقى هدية عيد الام وياميش رمضان انت حر كل سنه وانت طيب ياقلب اختك ورمضان كريم”.

تفاصيل خــلاف مها أحمد وأحمد السقا:

وكانت بداية القصة، عندما وجهت مها أحمد، رسالة شديدة اللهـ ـجة إلى أشخاص من الوسط الفني لم تسمهم، موضحة أنها تعرضت لمواقف محـ ـرجة منهم، وشبهن أحدهم بـ«الندل»، مشيرة إلى أن اثنين من هؤلاء الفنانين شاركا سويا في مسلسل عرض خلال شهر رمضان 2021.

وكتبت «مها» عبر صفحتها الرسمية على موقع «فيسبوك»: «عوضي على الله دى الجملة اللى دايما بقولها لما اتصـ ـدم في أشخاص، الحكاية يا سادة نجمين عملوا مسلسل واتنـ ـجمت عليهم بنوتة لسه ألف باء تمثيل واديتهم على قفاهم وركبت عليهم إلى أن أصبحت بطلة المسلسل وبطلة الدعاية للمسلسل وهما راضيين رغم إن طول عمرهم مبيعملوش كده مع أي زميلة لهم أقربها أنا».

أضافت: «النجم الأولاني بينى وبينه عيش وملح وزمالة، رشحت في مسلسل بطولته وكان بيقنعني بدور ولما وافقت بعتولي دور تاني معرفوش، دور متعملوش واحدة مبتدئة، المفروض إنه عارف قيمتى الفنية وعارف إنى إضافة له، اتهـ ـرب مني وموقفش جنبى وباعني رغم إن الكل عارف إنى زي أخته.. ندل».

وتابعت قائلة: «التانى كان في بداياته يتمنى يسلم عليا ويقولى يا أستاذة، نزلت من نفسى وقلتله مش هنشتغل مع بعض ما هى الحوجة مرة، رد وقالى الدور بينادي صاحبه طبعا محتلكوش قد ايه ندمـ ـت نفسى وعشت أسود أيام حياتى عيـ ـاط واكتـ ـئـ ـاب وقلت عوضى عليك يا رب».

واستكملت: «تمر الأيام والاتنين يعملوا ويتجمعوا مع بعض في مسلسل واحد (على عينهم طبعا) ويمثلوا وحش قوى تمثيل الكفـ ـار وطلعوا كمان مبيقروش اللى بيمثلوه وربنا يركب عليهم بنوتة سنة أولى تمثيل وخبرة ويتحول المسلسل والدعاية الدراما كاملة لصالحها وهما (مخدمـ ـاتية للأستاذة)».

واختتمت: «يمـ ـهل ولا يهـ ـمل، ابدأوا من جديد يا أوفر تمثيل ياللى مبتقروش يا كمبارس جنب النجمة، نصيحة بلاش تتشطروا على اللى كان بينكم وبينهم عيش وملح بلاش تتشطروا على أساتذتكوا، عوضنا على الله.. يارب متحوجنا لحد حتى ولو كان أقرب الناس لينا».

الفنان أحمد السقا والفنان أمير كرارة قررا إنهــاء أزمتها مع مها أحمد، زوجة صديقهما الفنان مجدي كامل، بتأكيد كل منهما على مسامحته لها عما بدر منها ضــ ـدهما.

أحمد السقا كتب، على حسابه الرسمي على موقع “الفيس بوك”: “العشره بتحكم الواحد……و العيش والملح عــ ــقد…….وعـــفى الله عن ما ســـلف يا اختى العزيزه (مها)”.

فيما أكد الفنان أمير كرارة أنه ليس غاضبا من تصريحات مها أحمد ضده، بقوله: “مها أختي ومجدي أخويا، وأنا والله ولا زعـ ـــلان ولا أي حاجة عشان فعلا الموقف دا محـــ ـصلش.. وبردو مش زعـــ ــلان منها دي حبيبتي ومجدي حبيبي وأخونا” .

اترك ردا

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *