سي نيوز

الأخبار أينما كنت

فن

منة عرفة تتحدث عن طلاقها باكـــية وتكشف للمرة الأولى: لم أنفصل رسميًا.. وترد على إلهام شاهين: خليكي في حالك

تحدثت الفنانة المصرية منة عرفة، عن سبب انفصــالها عن خطيبها محمود المهدي، ودخلت في نوبة بكاء على الهواء في اول ظهور لها بعد طلاقها.

وقالت منة عرفة، خلال لقائها في برنامج “سابع سما”، مع الإعلامية رغدة شلهوب، المُذاع عبر فضائية “النهار”: “لو ربيت قطة ومــاتت هأزعل عليها، فما بالك بني آدم، وأنا بحبه جدًا وبكن له كل الاحترام.. وزعــ ـلانة من نفسي شوية قصرت في حاجات كثير، لكننا حاولنا طول سنة، كان بينا حاجات حلوة، والرومانسية اللي كانت بينا مبقتش زي الأول”.

ونفــت منة سعيها للظهور تريند، قائلة: “مبتكلمش عن نفسي كثير، وكل المعروف عني غـــلط، بيقولوا عايزة تثبت للناس إنها كبرت، وأنا لو حكيت اللي بأتعرض له للناس هأصـ ــعب عليهم”.

وأكدت منة أنها تعاني في عملها، وأن الحياة ليست سهلة، مردفة: “الناس فاكرين إن الممثل مبيعملش حاجة، كل حد بيتعب في شـــغلانته، وشغلنا متـ ــعب”.

كما كشفت خلال الحلقة أنها تكن كل الحب والاحترام لطليقها محمود المهدي، كاشفة أنها حتى الآن لم يتم الطلاق رسميًا، وإنما يسيرون في إجراءاته.

وأضافت: “الطلاق أول مرة متمش منفــ ـصلناش رسميًا، ولحد دلوقتي نسير في إجراءات الطلاق، فيه تفاصيل، وفيه بيزنيس معين بين الأهل، بنخلص الحاجات دي عشان يتم الطلاق”.

وعن إمكانية رجوعها لمحمود المهدي، قالت منة: “رجوعي أو عدم رجوعي حاجة ترجع لربنا، أنا مش بأكــرهه، عيشت معاه حاجات كثير، وأنت لو ربيتي قطة ومـــاتت هتزعلي عليها، فما بالك بني آدم، أنا بحبه جدًا وبكن له كل الاحترام”.

وعن سر الطلاق، قالت منة: “محدش يحب يتعلق بحد والموضوع ميكملش، بينا حاجات حلوة، لكن فيه مشاكل حصلت، والسنة دي كلها محاولات مني ومنه، وأخذنا القرار احنا الاثنين، فجأة الموضوع مبقاش حب ورومانسية، الحياة مبقتش زي الأول”.

واردفت: “حسيت الحياة بينا أكثر من سنة، ولما راجعت نفسي بقيت أفكر يالهوي كل ده حصل في سنة، حياتي مش ممــلة أبدًا، دائمًا عندي أحداث سعيدة أو حـــزينة”.

ردها على تصريحات إلهام شاهين

كما ردت خلال الحلقة على تصريحات إلهام شاهين حول رفــ ـضها لأداء مشاهد القبلات قائلة: “إلهام شاهين في البداية اتحدثت في العموم عن رفــض الممثلات للقبلات، أنا معلقتش، لكن بعدها اتكلمت عني، ووجهت لي أوردر إني لو مش عايزة قـبلات مششتغلش، وأنا بقولها احتفظي برأيك لنفسك”.

وعن رد طليقها محمود المهدي على إلهام شاهين، وقوله “حد يتجوزها ويخلصنا”، قالت منة عرفة: “رغم إنها أدت أوردر ليا أنا ورغم الموضوع ضــ ـايقني، لكن مش أنا اللي  رديت، وأول ما عرفت الرد أتـضــ ـايقت، لأن مهما كان احنا زملاء، وفي يوم من الأيام هأشتغل معاهم، وزي ما بأطلب من الطرف الآخر يحترم آرائي مينفــ ـعش أحجــ ـر عليه”.

اترك ردا

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *