سي نيوز

الأخبار أينما كنت

فن

حمو بيكا يكشف تفاصيل مــرضه: أتقـيأ دم وحجم بطني مــرض مش عز.. باخد حقنة بـ 20 ألف جنيه كل شهرين ودلوقتي مش معايا تمنها

كشف مغني المهرجانات حمو بيكا، تفاصيل مــرضه المناعي “الكرونز”، الذي يعــاني منه منذ فترة طويلة، ويتكلف عــلاجه الكثير من الأموال.

حمو بيكا قال: “المــرض بتاعي مناعي بمعنى أن الجهاز المناعي المفروض بيهـــاجم أي بكتيريا ضــارة والجهاز المناعي جاله خــلل وبالتالي بيهـــاجم أي حاجة فى أجهزة جسمي وساعات برجــع دم”.

وأضاف، خلال حواره ببرنامج “حبر سري”، تقديم الإعلامية أسما إبراهيم، على قناة “القاهرة والناس”: “بيحصل لي مشــاكل في معدتي كبيرة وبأخذ ابره بتعمل تهدئة لجهازي المناعي وعــلاجه الإبرة فقط أول مرة اخدتها كانت بـ120 ألف، وكل شهرين المفروض بأخذ ابره تمنها 20 ألف جنيه”.

وأكد أنه حاليا لا يملك ثمن هذه الحــقنة، بقوله: “لما جت جــائحة كورونا خفت أخذ الحقنة عشان مش هيبقى فى مناعة في جسمي، والمـــرض ده جالي بعد الشهرة وممنوع أكل حاجات كتير وعايش على المكرونة وشوربة الخضار ولسان العصفور والميه نفسها مش بشربها، والناس اللي بتتريـــق عليا وعلى بطني ده مــرض مش عز ودلوقتي مش معايا اخد الإبرة”.

حمو بيكا يردعلى اتهــامات فبــركة مقــلبه مع رامز جلال:

وكان قد رد مغني المهرجانات حمو بيكا لأول مرة على اتهــامات فبــركة حلقته مع رامز جلال في برنامج “رامز موفي ستار”، ومعرفته بالمقــلب مسبقا.

حمو بيكا أكد أنه لم يكن يعلم بحقيقة مقـــلب رامز جلال فيه، وكان يعتقد أنه ذاهب لتصوير مشهد في فيلم لفاندام، قائلا: “مكـــنتش عارف مقــلب رامز جلال وكنت رايح أصور مشهد مع فاندام وبحبه قوي وبشوف كل أفلامه من زمان”.

وأكد، خلال استضافتها ببرنامج “حبر سري” تقديم الاعلامية اسما ابراهيم، على قناة “القاهرة والناس”، أنه لم يغــضب من رامز جلال بسبب سخــريته منه، إلا أن والدته حــزنت بشــدة وبكــت من كلام رامز جلال عنه.

حيث قال: “بعشــق رامز جلال وبحبه وهو فعلا قال كلام كتير عليا بس عادي وبحبه ولكن والدتي زعــلت من الكلام وعيـــطت وأنا حاولت أفهمها أنه برنامج وهزار”.

اترك ردا

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *