سي نيوز

الأخبار أينما كنت

رياضة فن

بعد سخـ ـريــة مـواقــع التواصل الاجتماعي منها… فتاة التورتة: مش عــارفــ ـة أنــزل الشارع وصحابي قــاطـعـ ـونــي

حالة نفسـ ـية سيـ ـئة تعيشها الفتاة سارة البدوي، الشهـ ـيرة إعلاميًا بـ«فتاة التورتة»، وذلك بعد مرور ما يقرب من شهر، على واقعة ظهورها ببرنامج «ابني حياتك» المذاع على فضائية «الصحة والجمال»، والتي ظهرت خلاله، وهي تتناول تورتة على الهواء، مستخدمة يديها وفمها بشكل مباشر دون استخدام «شوكة» أو أي وسيلة للتناول.

وسرعان ما تداول نشطاء مواقع التواصل الاجتماعي، مقطع الفيديو، إذ لاقى سخـ ـرية كبيرة من بعض رواد السوشيال ميديا، من موقف الفتاة والمذيع، الذي اشتـ ـهر بجملته «إيه شغل الفولح ده؟».

وصرحت سارة البدوي في تصريحات خاصة قائلة:«بعد ما كان مش فارقلي كلام وتريـ ـقة الناس وكنت مبسوطة إني عرفت أضحكهم، مبقيتش عارفة أمشي في الشارع من نظرات الناس ليا، وتريقتهم عليا، وتليفوني مبقاش يبطل رن من كتر الناس اللي بتحاول تضـ ـايقني سواء معاكـ ـسات أو سخـ ـريـ ـة، وكذلك أكونتات السوشيال ميديا بتاعتي، لحد ما اضطريت أغير رقمي».

واستطردت الفتاة: «بعدت عن صحابي بسبب إنهم بقوا متضـ ـايـ ـقين من الفيديو، وإني ظهرت بتلقـ ـائـ ـيتي فيه، وقالولي إزاي تكوني صاحبتنا والناس بتقول عليكي فلا حة، ومش عارفة حقيقي الناس ليه بتضايق من تلقائية الشخص، يعني بدل ما أكون سبب في ضحك الناس، بقوا يتر يقوا عليا وبعدت عن صحابي، ونفـ ـسيـ ـتي بقت وحـ ـشـ ـة مش عارفة أتعامل مع حد زي الأول».

وخلال تصريحات سابقة كشفت الفتاة عن تفاصيل الحالة النفـ ـسيـ ـة التي يواجهها صديقها مقدم الحلقة هو الآخـ ـر، حيث كشفت عن أنه يعـ ـاني من حالة نفـ ـسيـ ـة سيـ ـئة إثر تعـ ـرضه لحمـ ـلات كبيرة من السخـ ـريـ ـة والتـ ـنمـ ـر، قائلة: «إسلام زميلي متـ ـضايـ ـق جدًا من تر يقة الناس عليه، وقالي بصي الناس عملت فيا إيه؟».

 

اترك ردا

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *