سي نيوز

الأخبار أينما كنت

فن

هيثم سعيد: عمري ما عاكست ست.. و يكشف الفرق بين المرأة المصرية واللبنانية

كشف الفنان هيثم سعيد، العديد من كواليس حياته الشخصية والمرأة في حياته والفرق بين المرأة المصرية واللبنانية.

هيم سعيد قال خلال لقائه في برنامج “ضرب نار”، مع الإعلامية داليا فؤاد، والمذاع عبر فضائية “القاهرة والناس”: “أصحابي الأعزاء لي في الوسط الفني هما ضهري أجيال مختلفة والجيل الأكبر مني علي طول، زي محمد محي قريبين من بعض في الجيل الموسيقي، نفس الدماغ تقريباً، معزه الناس إلا في الدمـــاغ مش واحده، وصابر الرباعي كان جاري في لبنان وصديق عزيز جداً احنا صحاب واخوات”.

واضاف:” الحمد لله أن معكســـ ـتش ست قبل كدا في حياتي، مبـــزقش حد عايز يتصور معايا أن مبحبش اللالتحـــام الجسـ ـــدي علي فكرة، في معجبة احتديت عليها، جت وان بعدي أن ومراتي الشارع مزقتـــ ـهاش ان احتــــديت عليها، أضـــرب ست ليه استغفر الله العظيم، أن عندي بنت”.

حقيقة تعرضه للخـ ـيانة

ورد علي سؤال” اتخـــنت قبل كده وحصلك أزمـ ـــة نفســـية؟” قال:” أه أخر مره اتخـــنت فيها كنت في تالته اعدادي، الأزمـ ـــة النفــــسية إلا حصلت، لما حسيت إن أنا بتقيم بشغل مش في إيدي، دا إلا حصل وخلاني أوقف أن مش عايز أغني”.

وأجاب علي سؤال” احكي أخر سبب خنـ ـــاقة كبيرة بينك وبين مراتك؟، تابع:” كنا بنشتري حاجه من مكان في سوق فيه محلات كتير جمب بعض بس مش مول، متعود في المول تسيب ليا البنت الصغيره، عملت كدا وإحنا في المحل بنتي متعــ ـبه فقولتلها يلا نمشي فاتعصـ ـــبت عليا فكنت هاضــ ــربها في نص الشارع دي اخر خنــ ــاقه كبيرة وإلا حلها أبوها وأمها”.

وقال الفنان هيثم سعيد: “أه أنا ينطبق عليا مقوله محمد هنيدي في فول الصين العظيم ساعات اظهر ساعات اختفـــي دا حقيقي عشان أن ابتديت غناء صغير، فأول ما عملت أعمال متتالية مخدتش نفس النجاح محبتش يكون تقيمي لنفسي، أو تقيم الأخرين ليا مش فني صرف محبتش ابتدي حياتي كإنسان كدا”.

الفرق بين المرأة المصرية واللبنانية

ورد على سؤال: “ما هو الفرق بين المصرية وبين اللبنانية؟”، قال: “لا مفيش فرق كل واحدة لها قيمتها ولها طريقتها، بس يمكن اللبنانية بيكون تركيزها الأول إن أنت تكون مبسوط وبعيدة عن فــرض السيـــطرة، والست المصرية مش نكـــدية، ومن الحاجات اللي بشوفها في الست المصرية مبدأ إنك اتجوزتي واحد كأنك اصطادتي غــزالة وتحطيها في البيت، لا ده مش لطيف”.

 

اترك ردا

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *